Test de Toekomst van Rotterdam

Het experiment Oude Westen is van start gegaan, zoals vastgesteld door de gemeenteraad in februari. Het experiment betreft een gewijzigde autocircultatie waardoor er minder wijkvreemd autoverkeer gebruik maakt van de West-Kruiskade, Nieuwe Binnenweg en de Westersingel.

Gister ging het verkeersexperiment van start op het Kruisplein en het Eendrachtsplein. Fietsers en voetgangers krijgen hier meer ruimte, zodat ze veiliger kunnen fietsen en lopen. Auto’s kunnen de pleinen niet meer oversteken.

Het verkeersexperiment wordt op de twee pleinen én in de gehele communicatie aangekondigd via de campagne ‘Test de Toekomst van Rotterdam’. Deze campagne is onderdeel van de Rotterdamse MobiliteitsAanpak (RMA). De RMA is een aanpak om te werken aan een betere bereikbaarheid van onze groeiende stad. Het aantal fietsers en voetgangers stijgt en Rotterdam kijkt naar een nieuwe verdeling van de ruimte op straat. Zo krijgen fietsers en voetgangers meer ruimte. En komen auto’s, fietsers, voetgangers en openbaar vervoer beter met elkaar in balans.

Voor meer informatie over de experimenten: Test de Toekomst van Rotterdam

Inmiddels hebben alle bewoners in de wijk een brief ontvangen met praktische informatie & wat er precies verandert. De volledige brief is hier na te lezen.

*Foto credits: Wikimedia

Het experiment Oude Westen is van start gegaan, zoals vastgesteld door de gemeenteraad in februari. Het experiment betreft een gewijzigde autocircultatie waardoor er minder wijkvreemd autoverkeer gebruik maakt van de West-Kruiskade, Nieuwe Binnenweg en de Westersingel.

LID WORDEN